Door Marianne de Wild op 13 april 2013

Geerpark

Het meest positieve besluit uit de laatste raadsvergadering is wat ons betreft toch wel de bestuurlijke hamerklap op het raadsvoorstel “Geerpark”. Dat betekent dat aan de uitvoering begonnen kan worden.

Natuurlijk is het plan opgedeeld in vijf verschillende fases, die apart verder worden uitgewerkt. Maar het gaat er van komen! Duurzame huurhuizen onder de huurtoeslaggrens met ook nog een lage energierekening en betaalbare koopwoningen in een duurzame en bijzondere woonomgeving.

Uniek is de “waterslinger” in het plan. In de toekomst wordt dat de oplossing voor waterbeheer voor heel Vlijmen.

We zijn trots op alle mensen die meegewerkt hebben aan de totstandkoming van dit plan dat voldoet aan alle voorwaarden van de duurzame P’s: planet, profit, people (ecologie, economie, sociaal).

Dat vroeg om samenwerken en samen denken van verschillende organisaties en dat heeft een prachtig resultaat opgeleverd.

Het oorspronkelijke plan dat onder de bezielende leiding van de toenmalige PvdA-wethouder Adriaan Van Mierlo tot stand kwam, heeft onder de gewijzigde maatschappelijke omstandigheden wel veranderingen ondergaan, maar in zijn essentie van duurzame en leefbare wijk is het plan nog helemaal overeind.

Partner Woonveste heeft zich al onderscheiden op het gebied van duurzame renovatie en dat geeft vertrouwen dat ook een bouwer geselecteerd kan worden die weet wat duurzaam bouwen inhoudt. Bedenken is één, maar uitvoeren vraagt ook weer specifieke expertise.

We hebben er alle vertrouwen in!

Marianne de Wild

Wie ben je? Een actieve senior met een afgeronde loopbaan (dus met pensioen) in het buurthuiswerk als sociaal cultureel werker en opbouwwerker. Geboren in Den Haag, opleiding en werk in Rotterdam en later in Tilburg. De liefde bracht me naar Brabant, waar ik “goed geland ben”. Ik ben gaan houden van de prachtige omgeving, de

Meer over Marianne de Wild